چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
حضرت مسیح

حوزه/ سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان توهین به حضرت عیسی مسیح را محکوم کرد .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در محکومیت توهین به پیامبر خدا حضرت عیسی مسیح بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

جهان در هفته ای که گذشت، بار دیگر شاهد اقدامی شنیع و جسارتی نابخشودنی به ساحت یکی از مقدس ترین شخصیت های تاریخ ادیان بود. میدان المپیک که بر اساس فلسفه وجودی آن، باید مظهر و محور همبستگی و اتحاد آحاد انسانی و عرصه رقابتی دوستانه باشد، این بار در پاریس به محلی برای نمایش جدایی عظیم میان یکتاپرستان و پیروان شیطان پرستی تبدیل شد.

آنان که همواره از پررنگ شدن نقش دین در عرصه های فردی، اجتماعی و سیاسی نگراناند تلاش نموده اند تا با تمسخر مشمئز کننده مقدسات ادیان و به ویژه توهین به ساحت انبیای الهی، راه را بر گسترش جبهه دین باوران و یکتا پرستان در جهان مسدود سازند. آنچه در افتتاحیه المپیک پاریس رخ داد، دارای عقبه ای است که نزدیکی باورمندان به ادیان الهی را برای خود خطری فزاینده می بیند و از این رو بر تقدس زدایی از مقدسات ادیان به ویژه اسلام و مسیحیت - پیشتر در عرصه های هنری و این بار در میدان ورزش -کمر همت بسته است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مقر مقدس به سخره گرفتن تابلوی شام آخر عیسی مسیح را که بدون شک در قلب و ذهن چند میلیارد مسیحی در سراسر جهان نقش بسته را به شدت محکوم می کند و از همه مسیحیان و آزادگان و دینداران عالم و نیز رهبران دینی جهان و نیز سفرای کشورهای مختلف در مقر مقدس میخواهد تا موضع شفافی در محکومیت این اقدام شنیع اتخاذ نموده و از سیاستمداران جهان به ویژه دولت فرانسه مجازات طراحان چنین جسارتی را خواستار شوند.

محمد حسین مختاری

سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha